Nature

...Nature is full of powerful concoctions


میان ستاره ای (Interstellar) - 2014


- کارگردان: Christopher Nolan


تعجب میکنم که این فیلم مال سال 2014 ـه و من اینقدر دیر دیدمش! امسال دیدمش و خوشحالم که زنده بودم تا بتونم چنین اثری رو ببینم. چنین شاهکاری رو. دیگه اگر میتونستیم اونچه خدا خلق کرده رو ببینیم چه میکردیم!!

برای هر "انسانی" دیدن این فیلم قبل از مرگ لازمه.

خیلی توی معرفی فیلمهای دیگه بهش اشاره کردم تا بالاخره امروز نوبتش رسید تا معرفیش کنم.

کسی از من درباره اش پرسید بهش پیشنهاد کردم قبلش سه تا فیلم رو ببینه:

1- Contact - 1997

2- Lucy - 2014

3- Mr Nobody - 2009


این سه تا از همه مهم ترن.


اما فیلمهای دیگه ای هم هستن که شنیدن حرفهای اونها هم اوج هنرنمایی این فیلم رو برجسته تر میکنه...

فیلمهایی که به پردازش شیوه های مختلف تئوری های افراد از زمان و بحث فضا در ذهن کمک میکنن:

- Arrival - 2016

- Hawking - 2004

- Source Code - 2011

- Frequency - 2000

- Deja Vu - 2006

...


و فیلمهایی که با مفهوم زمان بازی میکنن. فانتزی تر یا نمادی تر هستن اما زاویه ی دید سازنده هاش از زمان، آفرینش یا انسان رو نشون میدن و حرفهایی برای گفتن دارن:


- Doctor Strange - 2016

- Alice Through The Looking Glass - 2016

- Mother! - 2017

- ...


اینا رو نوشتم تا بگم، با دیدن همه ی اینها، "ارزش" این فیلم مشخص میشه... این فیلم تمامی برداشتها تا امروز رو با هم به نمایش گذاشت. تخیل، علم، فضا، زمان، جاذبه، روح، دژاوو، جهانهای موازی، حتی عشق....

مگه داریم همچین چیزی... :)


نیازی نداره چیزی درباره اش بنویسم بجز اینکه: «ببینیدش». :)

ببینیدش و لذتش رو ببرید...



Edited By Me - Based On Erfan - Retrieved from Zehne Ziba
Powered by Bayan