Nature

...Nature is full of powerful concoctions


دکتر استرنج (Doctor Strange) - 2016


- کارگردان: Scott Derrickson


ژانر رئالیسم جادویی (اضافه شدن یک مقدار جادو (+ مهارتهای ذهن، در این مورد) به زندگی واقعی)

و از جمله آثاری که بهش ارجاع میشه.


ماجرای یک جراح ثروتمند و مشهور مغز و اعصابه که خیلی زبردسته و به مهارت دستهاش هم بسیار مغروره (کی بهتر از بندیکت کامبربچ برای بازی کردن نقش نوابغ مغرور؟!) این جراح تصادف میکنه و دستهاش فلج میشه و آرزو میکنه کاش خودش میتونست دستهاش رو عمل کنه...

بعد از اینکه میبینید چطور ثروت و مهارت و سلامتی و غرور همه شکسته میشن، مثل خیلی از غربی های به بن بست رسیده با رجوع به شرق به دنبال آخرین امیدهاش برای شفا میگرده و ... بعد از یک عمر سر و کار داشتن با "مغز" میفهمه که "ذهن" چیزی بیش از مغزه!...

همه ی اینها رو گفتم ولی هنوز اسپویل نشده چون باید ببینیدش و از دیدنش در یک کلمه "لذت ببرید"!


+ درباره ی "زمان" بحثی که مطرح میشه جالبه و از اون دست تئوری هائیه که طرفداران فیزیک نیاز دارن تا تو ذهنشون آرشیو کنن. آرشیوی از تلاشهای یک یا تعدادی انسان برای مطرح کردن تئوری هاشون!... این تلاش ها رو که میذاری کنار هم، ارزش فیلم هایی که تئوری های بهتری رو مطرح میکنن، بیشتر لمس میکنی... (که بعداً معرفی میکنم).


سلام.یادمه وقتی بچه بودم انیمیشنش رو تلویزیون نشون می داد،همون اوایل فیلم جذبش شدم،ولی باید می رفتیم مهمونی ونتونستم ببینمش.واسه همین وقتی فیلمش اومد

نگاش کردم.فیلم جالبیه.

در مورد قسمت های بعدی باید بگم که دکتر استرنج ۲ هنوز ساخته نشده و اون چیزایی که دیدید احتمالا فیلم های انتقام جویان بوده.انتقام جویان یه گروه از ابرقهرمان هاست که متعلق به یه دنیای سینمایی هستن.مثلا مرد عنکبوتی،مرد آهنی،دکتر استرنج،هالک و...هر کدوم از اینا فیلم های مختص به خودشون رو دارن و تو یه سری فیلما هم همشون تحت عنوان انتقام جویان دور هم جمع می شن تا کره زمین رو از دست موجودات خبیث نجات بدن :)

 

سلام بر شما :)
عجب پس انیمیشن هم داشته!
آها... الآن متوجه شدم آره دیدم همه توش بودن دیگه بنظرم خیلی عجیب اومد!! :)) که اینطور مرسی که گفتید..

سلام
البته تو "بازی تقلید" بندیکت نقش یه نوع نابغه رو بازی میکنه که اثری از "غرور" تو وجودش دیده نمیشه :)
بنظرم علاوه بر استعداد بی نظیر روحیش تو بازیگری، فیزیک و استخوان بندی بندیکت باعث میشه برای بعضی نقش ها "مناسب تر"(بنظرم این کلمه خیلی اشتباهه!!)باشه!
قد بلند، اندام کشیده(حتی انگشت)، پیشانی مسطح و ...

 

من یه رابطه ای دارم که تو خیلی جا ها استفاده میکنم از کارهای هنری بگیر تا منطقی!! :
وقتی یه نفر باهوشه...
احتمالا برای خیلی از اقداماتش و بسیاری اتفاقات برنامه ریزی کرده و براشون آماده است!!
وقتی یه نفر برا همه چی آماده است...
به خودش و توانایی هاش اعتماد پیدا میکنه!!(اعتماد به نفس)
وقتی یکی نسبت به اتفاقاتی که قراره بیفته و یا اقداماتی که قراره انجام بده از به خودش و توانایی هاش اعتماد داره...
ناخداگاه، خونسرد میشه!!..بی تفاوت نه هااا!...خونسرد!
وقتی یکی خونسر میشه...
آروم هم میشه!
حرکاتش آهسته تر ولی"محکم تر میشه"!
جملاتش کوتاه تر میشه!!
لحنش آروم تر و یکنواخت تر میشه!
حتی راه رفتنش هم تغیر میکنه!
حتی..حتی ضربان قلبش هم میاد پایین تر!!

(این رابطه ها اعتقاد و نتیجه یه سری مطالعه منه از زبان بدن تا زیست شناسی... هر انتقادی رو هم حاضرم بشنوم :) )

...مخواستم بگم که..بندیکت هم تو سریالی مثل شرلوک... خیلی هنرمندانه از پس این "حرکات آرام و محکم" بر اومد... و هوشش رو یه جوری القا کرد...

 

_فرهنگ میرزایی!

تمام!
 

سلام بر شما
حرف شما رو در این موارد کاملاً قبول دارم. بی کم و کاست. :)
Edited By Me - Based On Erfan - Retrieved from Zehne Ziba
Powered by Bayan