Nature

...Nature is full of powerful concoctions


من کی هستم؟ (Who Am I) - 2014


- کارگردان: Baran bo Odar
- زبان: آلمانی، روسی، انگلیسی

آقا فیلم قشنگی بود. خوشم اومد. البته بشکل جالبی از Fight Club ایده گرفته بود و این ایده گرفتن حتی توی پوستر این فیلم که در بک گراند روی یکی از دیوارهای اتاق مشاهده میکنید هم عمداً نشون داده شده و بسیار جالب ترش میکنه. ولی خب موضوع ربط چندانی به فایت کلاب نداره ظاهراً و فقط این ایده رو به ذهنتون میاره :)
خلاصه اینکه زیباست.  و پیشنهاد میکنم ببینید.
سبکش هم یک جوونِ جامعه گریز و هکری و اینهاست. خلاصه اینکه لولش خیلی بالا و در حد بهترینهای فیلمهای سبک هکری، یا خود فایت کلاب نیست؛ اما میشه گفت در زمره ی خوبها بود، و بکلی جذاب بود برای من.

والپیپرهای جالبی که احتمالا از این فیلم بیرون اومده، یعنی صورتهای ضربدردار و ناشناس پنهان در کلاه های سوئیت شرت، هم براتون آشناست؛ احتمالا.





روز موش خرما (Groundhog Day) - 1993


- کارگردان: Harold Ramis


ژانر معناگرا، رئالیسم جادویی، روان شناسی، فلسفی، کمدی-درام.

بسیار فیلم قشنگ و مفرح و جذابیه. صحنه ای ازش روی توی تلویزیون دیدم و احساس کردم که حیفه باید اینو اصلش رو ببینم. ... ولی مردم و زنده شدم تا ورژن کامل و حذف نشده ش رو پیدا کردم.

و فوق العاده زیبا و حال-خوب کن بود. از جمله فیلمهایی که خیلی بهش ارجاع میشه و چقدر ترتیبِ فلسفیِ* پیشروی افکار نقش اول رو دوست داشتم. اصلاً همه چیزش رو دوست داشتم. و بازیگری عالی Bill Murray.

سوژه ی بسیار قوی که شخصی با صدای زنگ رادیو بیدار میشه و میبینه هنوز دیروزه، و در واقع توی یک روز، اون هم با مناسبتی خاص، گیر افتاده.

اگر ندیدید، حتماً توصیه میکنم ببینید...



رستگاری در شاوشنک (The Shawshank Redemption) - 1994


- کارگردان: Frank Darabont


این فیلم رو همین دیروز از تلویزیون دیدم. فیلم زیبا و جذابی بود. از همون سکانس اول جذاب و کوبنده شروع میشه و بعد پا به پا تو رو به سمت خودش میکشونه. داستان جالب، روایت جالب، بازیگری عالی، دیالوگ ها درخشان،... حالتو سرجاش میاره.

خب، قدیمی و کمی اغراق آمیزه اما فیلم قشنگیه.


پ ن: لحظه ی اول که اسم فیلم رو بالای تلویزیون دیدم، فکر کردم با یک فیلم ژاپنی طرفم! بعد فهمیدم فیلم آمریکائیه و شاوشنک هم اسمِ یک زندانه.

 



مرد دوصد ساله (Bicentennial Man) - 1999


- کارگردان: Chris Columbus


این فیلم رو چند روز پیش از تلویزیون دیدم. اولا دوبله ش که عالی بود. دوم اینکه عجب فیلمی بود انتظارش رو نداشتم. طبق معمول، یک ربات، که احساس میکنه متفاوته و البته این یکی، بجای اینکه شبیه فیلمهای دیگه توسط دیگران کشف بشه، خودش تلاش میکنه "آدم" باشه. و البته پایانی جالب.

چقدر دیالوگهای محشری داشت. و در عین سادگی و روان بودن، و حتی موقعیت های طنزآمیزش، طوریکه میتونستی با بچه ها بشینی این فیلم رو ببینی،... اما چه خط غم انگیزی داشت. خیلی غم انگیز. ...



کارمند نمونه (Employee of the Month) - 2006


- کارگردان: Greg Coolidge


گفته بودم هر فیلمی که خیلی وقت پیش هم دیدم اگر یادم بیاد به این آرشیو اضافه میکنم. این فیلم رو هم خیلی وقت پیش از تلویزیون دیده بودم و هنوز هم تی وی پخشش میکنه گاهی. حتما دیدید.

فیلم ژانر خانوادگی-کمدی کمی هم حرفه ای (فروشگاه). و انگیزه دهنده است.

+ ولی خودمونیم، فکر کن برای انگیزه ی کار در یک فروشگاه هم فیلم ساخته میشه. اونم کِی؟ 2006. خب هرچقدر تلاش کنی همونقدر دریافت میکنی. کاش ما هم... و از این کاش ها زیاده البته. نفس عمیق میکشیم و سعی میکنیم عبور کنیم...


۱ ۲
Edited By Me - Based On Erfan - Retrieved from Zehne Ziba
Powered by Bayan