Nature

...Nature is full of powerful concoctions


همسران استپفورد (The Stepford Wives) - 2004


- کارگردان: Frank Oz


ژانر معناگرا، نمادین، جامعه شناسی، درام/کمدی، هیچکدام! یا همه ی موارد بشکلی فانتزی.


نمیدونم لینک تو لینک سر از کجا در آورده بودم که اینو دانلودش کرده بودم تا ببینم. ولی خب، از اونجایی که میدونستم حتماً دلیلی داشته که دانلودش کردم، دیدمش.

ماجراش اینه که یه خانم مجری فمنیست و موفق، از کار اخراج میشه و همراه با همسرش به جایی میرن که یه استراحت روحی داشته باشن؛ به دهکده ای که ظاهراً مثل بهشت می مونه ولی اون مکان و رفتار مردمش بنظر عجیب میاد...


و خب البته که ماجرا این نیست.


+ این از اون فیلما بود که واسه آرشیو ذهنی بد نبود. مثلاً اینجوری که یه جایی بهش اشاره میشه یا ازش الهام گرفته میشه، سر در بیاری قضیه چیه! همین.

وگرنه داستان، همون داستان تکراری و دردناکِ تفکر خشونت علیه زنان، و همچنین زنان علیه زنانه. اینطوری که بنظر میاد اول پشت این خشونت، مردان هستن، ولی بعد پشت اون مردان، دوباره یسری از خود زنان هستن!، و باز پشت اون زنان هم دوباره مردان. شهوت مردان. خیانت، یا هرچیزی که غرور یا قلب اون زنان رو شکسته و باعث شده در رقابتی برای پرفکت بودن قرار بگیرن و نسلها رو هم اینطوری آموزش بدن! اینکه آخرش هم مهم نیست که یک زن، در هر کجای دنیا، جراحه، فضانورده، استاد دانشگاهه، وکیله، معلمه، مکانیکه، یا هرچی... تهش چیزی که میتونه به همه ی افکار و اهدافش بعنوان یک انسان، یه انگشت وسط نشون بده و زیر پایی بزنه؛ یک مانکنِ آرایش کرده، کیک پز، و خدمتکاره. زنِ ایده آل!


خلاصه اینکه خیلی وراجی میشه کرد در موردش ولی کلا چون فایده ای نداره، بی خیال! :)

من که دیگه مدتی میشه که سعی میکنم اصلاً به این موضوعات فکر نکنم. کی فکر میکنه؟... امیدوارم اگر شما هنوز به این موضوع فکر میکنید،... هوم! در سیر تفکراتتون موفق باشید!


اولین بارهایی که با فیلم داشتم آشنا میشدم این عکس نیکول کیدمن رو دیده بودم و زیباییش و معروفیتش متحیرم کرد .اما فیلم رو ندیدم.باید ببینم

راستش از فیلم زیاد خوشم نیومد ولی بازیگراش عالین..
Edited By Me - Based On Erfan - Retrieved from Zehne Ziba
Powered by Bayan