Nature

...Nature is full of powerful concoctions


خاطرات قتل (Memories of Murder) - 2003



- کارگردان: Bong Joon-ho

- زبان: کره جنوبی.


ژانر جنایی، معمایی.

مناسب زیر 18 سال نیست.

یکسری قتلهای زنجیره ای بشدت ناهنجار در یکی از شهرهای کوچیک رخ میده و کارآگاهان محلی تلاش میکنن طبق عادت همیشگیشون با زدنِ متهمین، ازشون اعتراف زورکی بگیرن و پرونده رو حل کنن! تا اینکه یک کارآگاه جدید به اون شهر میاد که به شیوه ی حرفه ای کار رو دنبال میکنه تا قاتل واقعی دستگیر بشه. پلیس محلی هم کم کم یاد میگیره روشش رو عوض کنه - و مجبوره! چون قتلها دارن ادامه پیدا میکنن -...

اولش وقتی داشتیم این فیلمو میدیدیم نیشمون باز بود که آخه چه کاریه! :)

راستش من تا حالا فیلم زبان اصل آسیای شرقی ندیده بودم و خیلی برام آوای زبانشون جالب بود که دیگه در پایان، بهش عادت کردم! (همین حس رو درباره ی فیلم مخفی داشتم.) تجربه جالبی بود برام.

خلاصه اینکه اولش مطمئن نبودم دوست دارم ادامه بدم به دیدنش یا نه چون خیلی از سبک اکشن، اونم شرقی خوشم نمیاد. ولی فیلم کم کم وزنه ی روانشناسی و معماییش سنگین تر شد و از اون سبک فیلمهای صرفاً بزن بزنِ خالی، کاملاً فاصله گرفت.

بنظرم به نوعی هم فصل مشترکی از تحقیقات جنایی رو نشون میداد که در هر نقطه از دنیا میتونه رخ بده...

نماهای عریض و استفاده از عناصر طبیعی در فیلم، به زیبایی صورت گرفته.


+ عاشق جفت پا اومدن های یکیشون شدم! :) سعی کردم الگوی خودم قرار بدم برای بعضی ها همینجوری باید جفت پا اومد! :)))


Edited By Me - Based On Erfan - Retrieved from Zehne Ziba
Powered by Bayan