Nature

...Nature is full of powerful concoctions


مرد پرنده ای (Birdman) - 2014


- کارگردان: Alejandro Gonzalez Inarritu


یکی از بچه های بیان معرفی کرده بود و من دیدم. فیلم خوب و جالبی بود. بشدت معنا گراست. و فکر میکنم توصیفی که ایشون کرده بود براش مناسبه. اینکه:

اون چیزی که فکر میکنید نیست. (مثل مرد عنکبوتی، مرد مورچه ای و ....!)

دوم اینکه فیلم تقریباً بدون کات (یا حداقل به سبکِ بدونِ کات) ساخته شده و خیلی جالب و تمیزه.

سوم اینکه موسیقی متن هم جالبه.


اسم این سبک موسیقی یادم نیست ولی از اون مدل هاست که یک ساعت- دو ساعت میزنن و دائم ضربهای مختلف میاد روش. رادیو آوا گاهی چنین موسیقی هایی رو پخش میکنه و من قبلاً غر میزدم و فکر میکردم که "آخه این چیه چرا تموم نمیشه؟... تایمشون خالی مونده نمیدونن چی پخش کنن؟ :)" تا اینکه دیدم نه مثل اینکه یک سبکه و کاربردش هم بنظرم توی این فیلم به شکل زیبایی به نمایش در اومده. یعنی فلسفه ی اون طولانی بودنش رو میفهمی و من اولین بار بود که تونستم از چنین موسیقی ای لذت ببرم. یجورایی میبردت تو عمق و میره تو لایه های مغزت و تا میای یادت بره که اصلاً داری صدایی میشنوی، تغییر میکنه و بنظرم در نوع خودش زیباست.


از انتهای فیلم هم هزار تا برداشت میشه کرد... من که اینجوری بودم: 🤔

:)


Edited By Me - Based On Erfan - Retrieved from Zehne Ziba
Powered by Bayan