Nature

...Nature is full of powerful concoctions


Caulerpa cactoides

کائولرپا کاکتوئیدس (Caulerpa cactoides)

دسته بندی: Planta



- یک گونه از جلبکهای سبز هست که در دریاها زندگی میکند. (به جلبک های دریایی Seaweed هم میگویند)

- به گمانم وجه نامگذاری آن به «کاکتوئیدس» از این رو باشد که شکلی مشابه کاکتوس ها دارد، با اینکه طول آن، بنظر بیشتر از 15 یا 20 سانتی متر نمی ماند.

- این گونه، در امتداد ساحل، در یک منطقه ی بزرگ در شرق منطقه ی Goldfields-Esperance در غرب استرالیا یافت شده است.




(اینم خودم کشیدم، بدونِ آدرسش هنوز تو حافظه گوگل هست. شاید بعداً دوباره با کیفیت ازش عکس گرفتم و آپ کردم...)


برای دیدن تصاویر بیشتر، کلیک کنید.


چه کائولرپا کاکتوپیدوس(این چیزی بود که تا رسیدم پایین صفحه ازش یادم موند!😅)قشنگی کشیدید

ممنون :))) تقریباً همه ی چیزهایی که میخوام بنویسم رو نقاشی هم میکنم ولی نمیدونم چرا تنبلی میکنم توی آپلود کردن... :))

نه بابا چه عیبی!
اگه روال ارائه مطلبتون رو به هم میریزه،اصلا بزار باشه تا نوبتش برسه :)
خوشم میاد از 0 شروع کردی...جلبک ها...
تو دوران راهنمایی از گیاها متنفر بودم...به علاوه اینکه مدرسه مون هم که چیزهوشان بود، کلی مطالب اضافه بر سازمان میریختن تو مغزمون! ولی الان دو-سه سال هست که بعضی گیاه ها و برخی حیوانات رو بصورت تخصصی مطالعه میکنم...حتی شده که تو YouTube چند ساعت مستند درباره یه حیوان بخصوص دیدم!
ولی از دوران راهنمایی تا الان سراغ جلبک ها نرفتم و فقط تقسیم بندیشون رو یادمه فکر کنم اینطوری بود:
جلبک های سبر
جلبک های قهوه ای 
جلبک های قرمز

کاربرد جلبک چیست؟(2نمره)
1-بستنی سازی 2- خمیر دندان سازی 3-گذاشتن مطلب درباره شان در وبلاگ :)
 

بسیار خوب.

هوم... واقعاً تو دوران راهنمایی همچین چیزی یاد داده بودن؟ پس چرا من یادم نمیاد! اگر درحد خمیردندان و بستنی بوده که پس رسالت سنگینی در تنویر افکار عمومی بر عهده دارم!

سلام  عالیه

به عنوان کسی که هیچی از علم گیاه شناسی نمیدونه و تا الان چندین  بار موفق شده کلی گیاه رو خشک کنه از شدت رسیدگی زیاد :)حتی کاکتوس رو !

خوشحال میشم یه چیزی یاد بگیرم 

قلمتون تو این حوزه تخصصی هم پرتوان دوست عزیز

سلام بر شما :) خوش آمدید
هاهاه... خواهش میکنم ان شاءالله که مفید باشه..
ممنونم!
Edited By Me - Based On Erfan - Retrieved from Zehne Ziba
Powered by Bayan